سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

ایرانیان خارج از کشور با این طرح با میهن باز می گردند

۱۷۷ بازديد

ایرانیان خارج از کشور با این طرح با میهن باز می گردند

 

  طرح تسهیل ورود ایرانیا نخارج از کشور تصویب شد. این طرح از تاکیدات ریاست جمهوری روحانی بود که آقای قشقاوی تایید تصویب این طرح را اعلام کردند.

 

حسن قشقاوی، معاون پارلمانی، کنسوای و امور ایرانیان وزیر خارجه که صبح امروز در سالن علامه جعفری وزارت امور خارجه در نشست خبری حضور داشت با بیان این که طرحی تحت عنوان تسهیل ورود ایرانیان به داخل کشور تصویب شده است خاطرنشان کرد: این طرح از دستورات اکید رییس‌جمهور بود که حاصل جلسات نهادهای ذیربط با مشارکت وزارت امور خارجه بوده و سرانجام تصویب شد.

 
وی ادامه داد: همه هموطنان خارج از کشور با مراجعه به نمایندگی‌های وزارت خارجه می‌توانند درخواست گذرنامه و یا برگه جایگزین برای ورود به ایران داشته باشند.

 
قشقاوی خاطرنشان کرد: به همه گفته‌ایم که بدون توجه به اسناد اقامتی آن‌ها می‌توانند برگه ورود ارائه دهند و به محض آنکه سندی از سوی فرد که نشانه‌ ایرانی بودن او باشد ارائه شود نمایندگان ما موظف هستند گذرنامه یا اسناد مطابق با آن را ارائه دهند.

 
معاون وزیر امور خارجه با بیان این که هموطنان ما می‌توانند به محض ورود به کشور با ارائه سندی که ایرانی بودن آن‌ها را نشان دهد مجوز ورودبه کشور را دریافت کنند افزود: آن‌ها از این طریق می‌توانند ورود آسانی داشته باشند و هیچ نیازی به بررسی در خارج از کشور نیست. آنها به راحتی می‌توانند وارد کشور شوند و هیچ برگه و یا سندی درباره‌ اسناد اقامتی آن‌ها از سوی ناجا یا سایر ارگان‌ها خواسته نمی‌شود. بنابراین هر سندی که نشان دهد فرد ایرانی است برای دریافت گذرنامه و ورود به کشور کفایت می‌کند.
 
قشقاوی با اشاره به مثبت بودن تلاش‌های وزارت خارجه در آزادی زندانیان گفت: با 28 کشور نشست‌های منظم کنسولی داریم و به 42 کشور 3 موافقت‌نامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کشوری و همچنین انتقال محکومان و استرداد مجرمین را ارائه دادیم که برخی از آنها مانند ترکمنستان آن را امضاء کردند.
 
وی ادامه داد: همچنین با برخی از کشورها موافقت‌نامه نداریم ولی انتقال مجرمین صورت گرفته است مانند انتقال مجرمین میان ایران و ارمنستان و چین. در رابطه با ترکمنستان نیز طی 4 ماه اخیر 53 ایرانی عفو و آزاد شده‌اند و ما نیز 9 ترکمن رابه این کشور انتقال دادیم. علاوه بر این باید بگویم 80 درصد زندانیان در خارج از کشور جرم مواد مخدر دارند. در 4 سال اخیر تعداد زندانیان مواد مخدر ما در عربستان به صفر رسیده است.

 
معاون وزیر امور خارجه با ابراز تاسف از غرق شدن مهاجران غیر قانونی ایرانی تصریح کرد: ‌90 درصد از افرادی که از طریق قاچاقچی به خارج از کشور می‌روند غرق می شوند.

 
وی ادامه داد : آزای 600 نفر که در حدود 40 کشور زندانی بودند حاصل رشد گسترده‌ سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور است. علاوه بر این آزادی 13 ایرانی مشمول تحریم، (زندانیانی که به دلیل تحریم‌ها به زندان افتادند) حاصل نبرد جدی قضایی بین مقام های قضایی ایرانی و آمریکایی بود که در این نبرد همیشه ایران برنده بوده است.

 
قشقاوی با اشاره به مثبت بودن تلاش‌های وزارت خارجه در آزادی زندانیان گفت: با 28 کشور نشست‌های منظم کنسولی داریم و به 42 کشور 3 موافقت نامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کشوری و همچنین انتقال محکومین و استرداد مجرمین را ارائه دادیم که برخی از آنها مانند ترکمنستان آن را امضاء کردند.
 
وی ادامه داد: همچنین با برخی از کشورها موافقت‌نامه نداریم ولی انتقال مجرمین صورت گرفته است مانند انتقال مجرمین میان ایران و ارمنستان و چین. در رابطه با ترکمنستان نیز طی 4 ماه اخیر 53 ایرانی عفو و آزاد شده‌اند و ما نیز 9 ترکمن رابه این کشور انتقال دادیم. علاوه بر این باید بگویم 80 درصد زندانیان در خارج از کشور جرم مواد مخدر دارند .در 4 سال اخیر تعداد زندانیان مواد مخدر ما در عربستان به صفر رسیده است.

 
معاون وزیر امور خارجه با ابراز تاسف از غرق شدن مهاجران غیر قانونی ایرانی تصریح کرد: ‌90 درصد از افرادی که از طریق قاچاقچی به خارج از کشور می‌روند غرق می شوند.

 
وی ادامه داد : آزای 600 نفر که در حدود 40 کشور زندانی بودند حاصل رشد گسترده‌ سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور است. علاوه بر این آزادی 13 ایرانی مشمول تحریم ، (زندانیانی که به دلیل تحریم‌ها به زندان افتادند) حاصل نبرد جدی قضایی بین مقام های قضایی ایرانی و آمریکایی بود که در این نبرد همیشه ایران برنده بوده است.

 
قشقاوی با اشاره به برگزاری سفر حج عمره گفت: احتمالا از اول تا 10 فروردین ماه سفر عمره گذاران را به عربستان نخواهیم داشت.

 
وی همچنین گفت: در خصوص لغو روادید با کشورهای همسایه مشکلی نداریم به جز همسایگان شرقی که نمی‌توانیم مانند سایر همسایگان آنها را دنبال کنیم که آن هم به دلیل عرض این کشورها است.
 
وی ادامه داد: برای دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در رشته‌هایی که تحریم بودند و همچنین ارسال ارز برای آنها به خارج از کشور نیز فعالیت‌های خوبی داشتیم و درباره‌ی مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان مشغول تحصیل در نروژ نیز فعالیت‌هایی صورت گرفت که مانع اخراج بسیاری از آنها شد.
 
قشقاوی در پایان در رابطه با چند صیاد ایرانی که در مرز ترکمنستان دستگیر شده بودند خاطر نشان کرد:‌خوشبختانه هر 4 نفر آنها سالم و آزاد هستند.

برای اخبار بیشتر به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید

 

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.